Mercat Medieval de Vic
Un any més torna el Mercat Medieval de Vic, un esdeveniment que permet rememorar el passat medieval de la capital d’Osona. Del 6 al 10 de desembre els carrers del centre històric de la ciutat recrearan aquella època amb parades amb tot tipus de productes, zocos àrabs, la recreació d’oficis artesanals, representacions de música, dansa i teatre, i nombroses activitats pensades pels més petits.
La nova edició d’aquest emblemàtic mercat comptarà novament amb la recreació d’un Campament Medieval, que s’instal·larà a Prats d’en Galliner (davant del teatre l’Atlàntida). Aquest any destaquen la recreació d’una batalla entre pagans i cristians, una competició de tir a l’arc i un casament a la manera de l’època entre una doncella vikinga i un noble europeu.
L’oferta comercial que ofereixen els més de 300 expositors repartits per tot el nucli antic i els zocos d’inspiració àrab és molt àmplia i variada: articles de decoració, joieria, cremes, herbes medicinals, complements de roba, embotits, formatges, pastisseria, conserves, i xocolates, entre d’altres productes.
A la zona de les Adoberies, hi haurà un espai destinat als productes locals, amb parades de productors agroalimentaris de la comarca d’Osona. S’hi podrà comprar embotits, cerveses artesanals, vi, formatges i pastisseria artesanal, entre d’altres.
També a les Adoberies estaran ubicades les parades dels mestres artesans i la recreació dels oficis medievals. En aquesta zona, a més, s’hi durà a terme l’exhibició d’aus rapinyaires com àguiles, falcons, voltors i mussols.
Pel què fa a l’oferta cultural, destaca la representació de l‘Assalt de l’Altarriba que reviu una història basada en uns fets històrics que van passar a Vic al segle XV, una combinació d’amor i traïció. Hi participaran més de 40 actors i s’escenificarà a partir d’un recorregut per espais emblemàtics de la ciutat
També es podrà gaudir de música, balls i espectacles de carrer, que ajudaran al visitant a imaginar com celebraven les festes els ciutadans d’aquells temps.
Les activitats infantils estan centralitzades a la Plaça dels Màrtirs on es duran a terme titelles, tallers de maquillatge, conta contes, jocs, atraccions, passejades en poni i diversos espectacles infantils.
Al Mercat Medieval de Vic també es podran trobar nombrosos llocs per menjar i tavernes, i alguns restaurants de la ciutat preparen menús especials durant aquests dies. A més, el Gremi d’Hostaleria d’Osona organitza un Sopar medieval, a partir dels plats que han tingut més acceptació durant les 8 edicions anteriors d’aquest esdeveniment.
MERCAT MEDIEVAL DE VIC
Del 6 al 10 de desembre de 2017
Organitzat per l’Ajuntament de Vic-Fires i Mercats
Programa detallat d’activitats Mercat Medieval de Vic 2017
NOU–Versió per al mòbil del programa d’activitats del Mercat 2017 i altres informacions