Cigrons amb espinacs

Dos “superaliments” fàcils de cuinar i amb molts nutrients

Us proposem una recepta molt senzilla que combina aquests dos “superaliments”, plens de nutrients i de beneficis per la salut. Tant els cigrons com els espinacs són molt presents a la cuina tradicional, sempre pràctica i econòmica. En aquest sentit, els cigrons, com la resta de llegums en general, són una gran font de proteïnes, i per tant, una manera sana i asequible de substituir la carn.

Aquesta recepta es una versió dels “espinacs de frares” del llibre “Cuinar en temps de crisi”, de la Col·lecció l’Ermità, que presenta una selecció de singulars receptes recuperades per fra Valentí Serra de l’antiga tradició culinària dels caputxins, plats fàcils de preparar i amb pocs recursos.

Cigrons amb espinacs

  • 500 g de cigrons cuits
  • 1 manat d’espinacs
  • 1 ceba de Figueres 
  • Pebrot vermell
  • Oli, sal i pebre molta

* * *

  1. Tindrem els cigrons bullits i reservats en un bol. Els cigrons cuits de bot de vidre funcionen perfectament.
  2. Per bullir els espinacs, posarem aigua en una cassola amb sal. Quan comenci a bullir hi afegim els espinacs, els enfonsem perquè el aigua els cobreixin i després d’uns segons, apaguem el foc i els escorrem.
  3. En una cassola, comencem a sofregir la ceba tallada ben petita a foc mig. Uns minunts després afegim el pebrot vermell també tallat ben petit. Ho sofregim tot fins que la ceba estigui daurada i transparent. És recomanable fer-ho amb la cassola tapada.
  4. Després afegirem el cigrons cuits, ho remenem bé i deixem cuinar uns minuts. Seguidament afegim els espinacs ben escorreguts i trinxats. Posem una mica de sal i de pebre i ho deixem coure uns 5 minuts més a foc moderat.
  5. I ja ho podem servir! Podem complementar el plat amb un ou escalfat o ferrat.

Bon profit!

L.E.


Propietats nutricionals i beneficis 

Els cigrons. Els llegums, juntament amb els cereals, són aliments que contenen tots els grups de nutrients que el cos necessita com hidrats de carboni, proteïnes, greixos, minerals i vitamines. En el cas dels cigrons, el seu alt contigunt en fibra afavoreix el trànsit intestinal i ajuda a tractar problemes de còlon. Els seus hidrats de carboni són d’absorció lenta, i per aquesta raó són molt útils en dietes d’aprimament ja que generen sensació de sacietat. Minerals com el magnesi, els fan ideals per reduir el colesterol dolent i protegir l’organisme contra malalties cardiovascular. El seu alt contingut en ferro també els fa recomanables en estats d’anèmia o decaiment.
Els espinacs. Quant als espinacs són una hortalissa amb molta aigua (90%) i ens aporten molt poques calories (100 g contenen 22 kcal).  Rics en vitamines i minerals, com la vitamina A, recomanable per prevenir malalties oculars i enfortir els ossos i el sistema immunitari., a més de cuidar la pell i els cabells. També en vitamina B9 o àcid fòlic, aconsellable per les dones embarassades o en període de lactància. Quant als minerals, aporten calci, fòsfor i potassi, important per cuidar els músculs i el sistema nerviós; i magnesi, que afavoreix el trànsit intestinal. En canvi, i al contrari del que sovint es pensa, els espinacs no són de les hortalisses amb més contingut de ferro però sí en antioxidants.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà