Una crema de pastanaga molt saludable

Guisats de l’Ermità

La pastanaga, versàtil i molt saludable

La pastanaga és una hortalissa molt saludable, atesa la seva riquesa en fòsfor i altres minerals i vitamines. Entre les seves propietats, destaca per ser antioxidantantiàcida, rica en fibra, reguladora dels trastorns digestius, protectora de la pell i, sobretot, contribueix a millorar la capacitat visual.

La pastanaga es pot consumir durant tot l’any: a l’estiu crua en amanides o sucs, i a l’hivern, cuinada al forn o en forma de crema. D’altra banda, és una hortalissa molt present en sofregits i guisats, i en reposteria és la base del famós carrotcake.

Com que encara estem a l’hivern, nosaltres us proposem preparar un plat calent: una crema de pastanaga aromatitzada amb curry. El curry és una espècie amb un sabor molt intens però que si ajustem bé la quantitat, obtindrem un crema realment deliciosa i un xic especial.

Ingredients i recepta:

  • Una ceba mitjana
  • 500 gr de pastanagues
  • 400 gr de patates
  • 1 litre aprox. de brou o, en el seu cas, d’aigua
  • Sal, pebre i oli d’oliva
  • 1/2 culleradeta de curry
– Netegem i raspem les pastanagues i les tallem a trossos. Pelem les patates i les esqueixem.
– En una cassola, posem un bon raig d’oli i daurem la ceba tallada a trossos.
– Afegim la pastanaga i la patata i li donem unes voltes. Tot seguit ja podem afegir el brou o l’aigua juntament amb la sal, el pebre i la mitja culleradeta de curry.   Deixem que bulli uns 20 minuts. També podeu fer servir l’olla a pressió, amb un temps molt més reduït.
– Comproven que les verdures estiguin ben cuites. Llavors ho triturem tot fins que quedi una textura el màxim possible de fina.
– Podem servir la crema acompanyada de crostons, un rajolí d’oli o una mica de julivert picat.

Una crema de verdures sencilla, saludable i diferent que esperem que us agradi!!

L.E.


👉  Si voleu saber més sobre les propietats i el conreu de la pastanaga us recomanem l’article de fra Valentí Serra de Manresa que trobareu aquí